Według badania przeprowadzonego przez firmę Lexmark, czołowego dostawcę rozwiązań związanych z drukowaniem, to komputery stacjonarne oraz laptopy najmocniej przykuwają naszą uwagę, spośród wszystkich sprzętów trzymanych na blacie biurka.
450 pracowników z ośmiu europejskich krajów zapytano o opinie na temat wzornictwa i stylistyki sprzętu biurowego. Wyniki badania posłużyły do wsparcia wprowadzenia na rynek europejski nowej drukarki atramentowej Lexmark Genesis S815 All-in-One, łączącej elegancką czarną kolorystykę i innowacyjną wertykalną budowę z wysoką jakością drukowania.
Niemal trzy czwarte respondentów (72 procent) stwierdziło, że najbardziej stylową częścią wyposażenia na biurku jest komputer. Inne tradycyjne sprzęty biurowe otrzymały mniej wskazań – za najmniej stylowe uznano urządzenia do faksowania i drukowania. Co więcej, jeden na czterech spośród ankietowanych przyznał, że wolałby ukryć swój faks przed innymi, gdyż jest on zbyt duży lub nie wygląda tak nowocześnie jak inne urządzenia IT w otoczeniu.
Zapytani o design wyposażenia IT, dwie piąte ankietowanych odpowiedziało, że według nich najbardziej stylowym kolorem jest czarny. Na drugim miejscu uplasował się kolor biały (25 procent wskazań) a na trzecim srebrny (23 procent wskazań). Jednocześnie, dwie trzecie badanych ujawniło, że jest skłonnych zapłacić więcej za sprzęt wyglądający bardziej stylowo.
W badaniu zapytano również do jakich aspektów ankietowani przywiązują wagę przy zakupie sprzętu biurowego. Głównymi kryteriami skłaniającym do wyboru konkretnego produktu zamiast innego okazały się jego funkcjonalność oraz łatwość obsługi, a w dalszej kolejności cena i stylowy wygląd.
“Wchodzimy w nową erę w stylistyce produktów biurowych, w której elegancki wygląd i wzornictwo łączą się z zaawansowaną technologią,” powiedziała Iwona Chmielek – Przystał, Telesales & PR Supervisor w Lexmark Polska.
“Nowy Lexmark Genesis S815 jest idealnym przykładem tych przemian, gdyż łączy innowacyjne wzornictwo z najnowszymi technologiami druku.”
Informacje nt. badania
Lexmark przebadał 450 pracowników biurowych oraz pracowników prowadzących własne biuro w domu z ośmiu europejskich krajów: Belgii, Francji, Niemiec, Włoch, Holandii, Polski, Turcji oraz Wielkiej Brytanii. Badania zakończono w styczniu 2011 roku.